MİLLİ BİRLİK HAREKETİ

Korku ve baskıyla gündem saptırılarak ülkemizin gerçek sorunlarının gözardı edilmesine gözyummadan milli birlik ve beraberlik içinde vatanına, milletine, dini ve milli değerlerine, cumhuriyetine korkmadan sahip çıkmak isteyen onurlu TÜRK insanının sesidir
 
AnasayfaKapıTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 KENT ULAŞIM YOLLARINDA ASFALT MI BETON MU?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
serdar33
forum assubayı
forum assubayı


Mesaj Sayısı : 199
Kayıt tarihi : 13/02/09

MesajKonu: KENT ULAŞIM YOLLARINDA ASFALT MI BETON MU?   C.tesi Şub. 14, 2009 10:53 pm

BETON YOLLAR KONUSUNDA GÜNCEL BİLGİLER

Dr. Müh. Alf Vollpracht
Çeviri: Selma Karakule

Beton kaplamalı çevre yolları

Beton yol kaplamaları çevre yolları için masrafları azaltan ve rekabet gücüne sahip bir yol biçimi olarak kendini kanıtlamıştır. Almanya’da bir pilot projenin trafiğe açılması nedeniyle beton yolların uzun hizmet ömürleri sürelerine dikkat çekilmektedir.

Çevre yollarının beton yol olarak yapımı

“Trafiğin artışı insanların yaşam kalitesini kısıtlamadığı sürece normaldir. Sayısız yerleşim birimi bugün yoğun bir transit trafik yükü altındadır. Gürültü, atık gazlar ve kazalar, bazı yerlerde taşınması zor bir yük halini almıştır. Burada acil önlemlerin alınması gereklidir. Ayrıca buna ilaveten bu bölgelerde güvenli seyahat ve nakliyat sürelerinin de elde edilmesi gerekmektedir. Hızlı otoyol bağlantılarını akılcı bir biçimde destekleyen eyaletler arası karayolu trafiği akıcı olmalıdır.„ (Federal Yol Planlaması Taslağı, Çevre yollarının güçlendirilmesi çalışmaları 2003’den alıntı, Mart 2003).

Almanya’daki yol ağının geliştirilmesi için hazırlanan bu taslak kapsamında, bu nedenlerle 2001’den 2015’e dek olan süre için acilen 3050 km uzunluğunda 740 yeni çevre yolu bulunmaktadır.

Almanya’da çevre yolları şimdiye dek asfalt kaplama yöntemi ile yapılmaktaydı. 2001-2002 yıllarında B8n federal yolunun yeniden yapımı çerçevesinde Düsseldorf-Kaiserswerth çevre yolu ekonomik bir teklif sayesinde beton yol kaplamasına sahip oldu. Bu projeden, çevre yolları için beton kaplamaların uygun ve rekabet edebilir niteliklere sahip olduğu konusunda belirli çerçeve projeler türetilebilir. Bu pilot projenin trafiğe açılması münasebetiyle Almanya’daki Yapı Otoritesi tarafından beton yolların uzun hizmet ömkürleri bir diğer olumlu nitelik olarak vurgulanmıştır.

90 lı yılların ortasında Kaiserswerth yöresindeki ortalama geçiş trafiği günde 24000 araçla sınırlıydı. B8n’in bir başka çevre yolu ile birlikte yapımından sonra ortalama günlük trafik 30000 araca ulaşacaktır. Çevre yolları bu yüzden kural gereği birbirinden 2 m genişliğinde beton bariyerli bir orta refujla bölünmüş, her biri 7,5 m genişliğinde gidiş geliş iki yol ve 1,5 m genişliğinde banketlerden meydana gelmektedir.

Düsseldorf-Kaiserswerth çevre yolunun yeniden yapımı 2.2 km, 1.5 km ve 1.2 km lik etaplara bölünmüştü. 1. etabın şartnamesinde bitümlü sıcak kaplama öngörülmekteydi. Tekliflerden birinde asfalt ve beton yapı yöntemlerini içeren alternatifler sunuldu. Teknik ve ekonomik değerlendirilme kriterlerine dayanılarak 26 cm kalınlığında bir beton kaplama yapılması uygun görüldü. Buna eklenen 2. etabın şartnamesi de bitümlü sıcak kaplama yöntemini içermekteydi. Burada da beton kaplama daha elverişli teklif olarak kabul edildi. Bunun sonucu olarak da 3. etabın şartnamesinde yalnızca beton yer aldı. Stabilize edilecek alanlar ve dökülecek beton miktarı şöyleydi:

1.etapta 32 000 m³ ya da 8200 m³
2.etapta 22 003 m³ ya da 5800 m³
3 etapta 19 000 m³ ya da 5000 m³

Buradan da anlaşılacağı üzere beton yollar, oldukça küçük alanlarda ve küçük beton miktarlarında bile pazarda kesinlikle rekabet edebilecek düzeydedir.

Beton yol yapım yöntemi için gerekli çerçeve koşullar

Çevre yolları ancak belirli kriterler yerinde ise ekonomik olarak beton yol yöntemi ile yapılabilirler. Bunlar sırasıyla trafik yükü, bunun neticesi olarak ortaya çıkan kesit ve güçlendirilecek zemin, etap uzunluğu, yeni yapım ya da yenileme çalışması olup olmadığı, yan yol ve kavşakların sayısı ve enine kot farkı değişkenidir. Çok zayıf bir
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
serdar33
forum assubayı
forum assubayı


Mesaj Sayısı : 199
Kayıt tarihi : 13/02/09

MesajKonu: Geri: KENT ULAŞIM YOLLARINDA ASFALT MI BETON MU?   C.tesi Şub. 14, 2009 10:56 pm

trafik akışı, küçük bir yol kesitini gerektirir. Bu durumda daha ince bir asfalt tabakası içeren asfalt yol yöntemi de uygun olabilir.

Çift yönlü yoğun trafiğe maruz çevre yolları için beton yöntemi rekabetçi niteliklere sahiptir. İki şeritli tek yönlü kesitler eğer yeni yapılıyorlarsa bunlarda beton kaplama uygun olur. Yenileme çalışmalarında beton kullanımı ancak eğer yenilenecek şerit tamamen trafiğe kapatılabiliniyorsa ekonomik olarak gerçekleştirilebilir. Pek çok yan yol ve kavşak ve aynı zamanda kot seviyesi değişimi beton yol için elverişli olmayabilir. Tablo 1 çerçeve koşullar konusunda ayrıntılı verileri göstermektedir. Giderek artan trafik yükü ve siparişin büyüklüğü beton yapı yöntemiyle başarılı bir siparişin şansını arttırmaktadır.

Genel Bakış

Yol trafiğinin sürekli artması nedeniyle şehirler ve beldeler transit trafikten kurtarılmalıdırlar. Böylece yerleşim bölgelerinde yaşam kalitesi artar, buralarda yaşayanlar gürültü ve atık gazlardan korunmuş olur aynı zamanda yöreler ve kentlerdeki trafik tıkanıklığı da engellenmiş olur. Çevre yolları merkezlerde yeni bir kent yaşamını mümkün kılar ve kentlerdeki trafik akışının sürekliliğine katkıda bulunur. Çevre yollarının inşaası bu yüzden Almanya’da yol yapımı konusunda ağırlıklı bir konuma sahiptir.

Beton yollar, iyi kullanım nitelikleri, düşük koruma ve bakım giderleri ve uzun kullanım süreleri nedeniyle çevre yolları konusunda giderek yükselen bir şansa sahiptirler.

Düsseldorf-Kaiserswerth çevre yolunda görüldüğü gibi beton yol yapım yöntemi küçük siparişler için de giderleri azaltıcı ve rekabetçi niteliklere sahip olabilmektedir. Kaliteli bir uygulama için, kalifiye bir yüklenici, gerekli know-how, modern araç gereç ile deneyimli ve motive olmuş bir ekip kesin koşuldur. Ticari ve ekonomik açıdan da karayolları teşkilatlarına çevre yollarının yapımı konusunda beton yol yapım yöntemini şimdiye kadar olandan daha fazla göz önüne almaları tavsiye olunur, çünkü Kuzey Ren Westfalya eyaletinin yol yapım dairesi yönetim kurulu başkanı Heinze’nin de Bn8’in açılışında belirttiği gibi beton asfalttan üç kez daha uzun bir ömre sahiptir, yani yaklaşık 30 yıl...

Tablo 1
Çevre yollarında beton yol yönteminin rekabet edebilme koşulları
Kriter¹ Rekabetçi kullanım
Mümkün Mevcut
Ortalama günlük trafik >12.500 araç + +
Ölçülen toplam ortalama 10-t-dingil>3 milyon + +
Etap uzunluğu >1 km +
Etap uzunluğu >3 km +
Beton gereksinimi >5000 m³ + +
İki şerit yeni yapım +
Çift yönlü iki şerit yeni yapım +
Yolu tamamen trafiğe kapatarak yenileme + +
Az sayıda yan yol, kavşak ve enine kot farkı + +

¹Trafik akarken yapılan yenilemelerde ve küçük ebatlardaki çalışmalar için rekabet edebilme olasılığı çok azdır. Bu yüzden verilmemiştir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
KENT ULAŞIM YOLLARINDA ASFALT MI BETON MU?
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Tire ulaşım...

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MİLLİ BİRLİK HAREKETİ :: İlk kategoriniz :: KENTSEL YAŞAM-YEREL YÖNETİMLER-
Buraya geçin: